Woning opleveren bij huuropzegging

Gaat u verhuizen? Dan is het belangrijk dat u de woning netjes en schoon achterlaat. We noemen dat de woning opleveren. Voor uw vertrek komt een medewerker van Woonin bij u langs of belt de medewerker u voor een voorinspectie. In dit gesprek maken we afspraken over hoe u de woning straks achterlaat. U leest hier meer informatie over verhuizen.

Veel gevraagd over Woning opleveren bij huuropzegging

Ik heb mijn woning niet leeg op de einddatum. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neemt u contact met ons op. Dan bekijken we wat we met u kunnen afspreken.

Ik ga verhuizen. Hoe moet ik mijn woning achterlaten?

Algemeen

U laat de woning, berging en tuin of balkon leeg en schoon achter. Tijdens de voorinspectie maakt u hierover afspraken met een medewerker van Woonin. Meer informatie over verhuizen leest u hier.

Ik heb mijn huur opgezegd. Hoe lang duurt de voorinspectie voor het achterlaten van mijn woning?

Algemeen

U heeft uw huurcontract opgezegd. Er komt binnenkort een Woonin medewerker bij u langs om met u afspraken te maken over het achterlaten van uw woning. Dit is de voorinspectie en duurt maximaal

1,5 uur

.

Ik wil de voorinspectie voor mijn huuropzegging verplaatsen. Hoe doe ik dit?

Algemeen

Is de voorinspectie vandaag of morgen ingepland?
Bel ons dan meteen op 088 98 90 123 om de afspraak te verzetten.

Is de voorinspectie later ingepland?
Dan kunt u hier de voorinspectie wijzigen.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik de woning eerder opleveren dan de afgesproken einddatum?

Algemeen

Soms kan dit. Neem contact met ons op. Wij bespreken de mogelijkheden met u.

Ik kan de woning niet opleveren zoals afgesproken. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als u de woning niet oplevert zoals afgesproken, kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Neem contact met ons op. De medewerker van Woonin die de afspraken met u heeft gemaakt neemt het met u door.

Krijg ik een vergoeding voor aanpassingen die ik heb gedaan in de woning als ik verhuis?

Algemeen

Het kan zijn dat u zelf aanpassingen hebt gedaan aan de woning. In sommige gevallen geeft Woonin u een vergoeding voor de aanpassing. Of dat gebeurt hangt af van het soort aanpassing dat u heeft gedaan, hoe oud de aanpassing is en wat de kwaliteit is van de aanpassing.

Als u de huur van uw woning opzegt, bepaalt de medewerker van Woonin tijdens de voorinspectie of Woonin de aanpassing overneemt en of u een vergoeding krijgt.

Let op: We hebben aankoopbewijzen en facturen nodig om de vergoeding te bepalen.

Ik heb nog geen rapport gekregen na de inspectie van mijn woning. Kan ik deze nog krijgen?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden waarom een rapport niet aankomt. Het rapport wordt per e-mail verstuurd:

  • De e-mail komt in uw ongewenste e-mail terecht.
  • Wij hebben niet uw juiste e-mailadres.
  • Het bestand van het rapport is groter dan 10MB. Wij zullen u het rapport op een andere manier toesturen.

Neemt u contact met ons op. Wij kunnen u het rapport nog eens sturen.

Ik heb de meterstanden nodig. Hebben jullie die voor mij?

Algemeen

Na de voorinspectie kunt u zelf de contracten van uw woning voor elektra en/of gas alvast opzeggen. Tijdens de eindinspectie maakt de medewerker van Woonin foto's van de meterstanden. Dit zijn dan uw eindmeterstanden. Deze worden u ook nog toegestuurd een eindinspectie rapport. Dit rapport wordt automatisch per mail naar u verstuurd. De meterstanden dient u zelf door te geven. Dit doet Woonin niet voor u.

Wat doe ik met het grofvuil als ik mijn woning ga verlaten?

Algemeen

U kunt een afspraak maken met de gemeente voor het ophalen van grofvuil. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Ook kunt u het grofvuil zelf wegbrengen naar het afvalscheidingsstation in uw woonplaats.

Wat gebeurt er als ik niet meewerk aan het opleveren van mijn woning bij de huuropzegging?

Algemeen

U maakt afspraken met ons als u de huurovereenkomst tekent. Deze afspraken gaan ook over uw rechten en plichten bij het opzeggen van de huur.

Houdt u zich niet aan die afspraken? Dan betaalt u alle kosten die hierbij horen. Denk bijvoorbeeld aan huur die wij mislopen. Of kosten de we moeten maken om de woning te repareren en schoon te maken. Deze kosten kunnen hoog zijn. Daarom adviseren wij u om wel mee te werken bij een huuropzegging.

Ik denk dat ik veel tijd nodig heb voor het opleveren van mijn woning. Kan ik een voorinspectie krijgen?

Algemeen

Soms is dit mogelijk. Neemt u hiervoor contact met ons op.

Documenten