Een klacht over Woonin

Als huurder mag u van ons goede service verwachten. Maar hoe goed wij ons best ook doen, er gaat wel eens wat fout. Bent u niet tevreden over de manier waarop wij iets hebben gedaan? Laat het ons dan weten. Wij leren graag van onze fouten!

Hoe meld ik een klacht?

Wij vinden het natuurlijk vervelend dat u ontevreden bent over Woonin. Het is heel goed dat u ons dit laat weten. U kunt dit hieronder doorgeven. Na ontvangst van uw klacht nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. We hebben misschien niet meteen een antwoord of oplossing. Maar we laten u in ieder geval weten wat we gaan doen.

Direct regelen

Meestgestelde vragen

Mijn klacht is niet goed opgelost. Wat kan ik doen?

Heeft u antwoord gekregen van ons op uw (schriftelijke) klacht, maar bent u hier niet tevreden over? Of wacht u al langer dan 1 maand op een reactie? Dan kunt u uw klacht melden bij de onafhankelijke Klachtencommissie Woningcorporaties Regio Utrecht (KWRU). Dit kunt u doen op de website van de Klachtencommissie.

Wat doet de Klachtencommissie?

De Klachtencommissie bekijkt hoe Woonin uw klacht het beste oplost. Dat doet de commissie op deze manier:

  • De Klachtencommissie vraagt iedereen om zijn kant van het verhaal. Ze nodigt u en ons daarom uit voor een gezamenlijk gesprek.
  • Bij dit gesprek probeert ze te bemiddelen tussen u en ons. En samen afspraken te maken.
  • Lukt dit niet? Dan geeft de Klachtencommissie binnen 1 maand een advies aan de directie van Woonin. U krijgt hiervan een kopie.
  • De directie neemt dan binnen 1 maand een besluit over dit advies. U ontvangt hierover een brief van de directie van Woonin. De directie neemt het advies van de commissie bijna altijd over. Doet de directie dit niet? Dan moet ze daar een heel goede reden voor hebben. Die reden legt ze u dan uit in de brief.

Meer hierover kunt u lezen op de website van de Klachtencommissie.

Ik ben het niet eens met het advies van de Klachtencommissie. Kan ik nog iets doen?

Over het advies van de Klachtencommissie kunt u niet meer in discussie met de Klachtencommissie. Bent u ontevreden over het advies? Dan kunt u naar de Huurcommissie. Of naar de kantonrechter.

Wanneer kan de Klachtencommissie mijn klacht niet behandelen?

Bijvoorbeeld als:

  • U uw klacht nog niet online bij Woonin heeft ingediend;
  • De rechter uw klacht behandelt;
  • U uw klacht heeft ingediend bij de Huurcommissie;
  • De rechter of de Huurcommissie al een beslissing heeft genomen over uw klacht;
  • De Klachtencommissie al eerder een advies heeft gegeven over uw klacht;
  • U nu pas klaagt over iets wat al (langer dan) 1 jaar geleden speelde.

Ik ben het niet eens met de huurprijs of servicekosten die ik moet betalen. Wat kan ik doen?

Daarvoor kunt u terecht bij de Huurcommissie (en niet bij de Klachtencommissie). Kijkt u voor meer informatie op de website van de Huurcommissie. Na de uitspraak van de Huurcommissie kunt u eventueel nog naar de kantonrechter.