Nee, huurders hoeven niet te verhuizen. Mocht er schade ontstaan aan of in de woning dan wordt die wel vergoed. Deze onderwerpen zijn voor de bewoners terug te vinden in het sociaal plan.
Van Abcoudestraat en J. van Ruisdaelstraat
-
Groot onderhoud
-
Planning
-
Vraag en antwoord
-
Documenten
De woningen aan de Van Abcoudestraat 2 t/m 14 en Jacob van Ruisdaelstraat 2 t/m 12 zijn toe aan een forse opknapbeurt. De woningen zijn gebouwd in de zestiger jaren, er is veel vocht en tocht. Ook is de isolatie is niet meer van deze tijd. Woonin vindt daarom dat er groot onderhoud moet plaatsvinden.
De woningen zijn in opdracht van Woonin onderzocht door de aannemer Coen Hagedoorn Bouw. Tijdens deze woninginspecties heeft de aannemer de technische staat van de woningen onderzocht en bekeken welke werkzaamheden nodig zijn om de woning in de toekomst comfortabel en duurzaam te maken.
Sociaal plan en draagvlak
Samen met de klankbordgroep van de Van Abcoudestraat en J. van Ruisdaelstraat zijn we in gesprek geweest over het Sociaal Plan. De klankbordgroep heeft met ons meegedacht en ideeën en wensen van bewoners gedeeld. In het Sociaal Plan staat beschreven welke werkzaamheden we gaan uitvoeren, waar bewoners recht op hebben en wat ze van ons kunnen verwachten, maar ook wat ze zelf moeten regelen. Inmiddels ligt er een goed Sociaal Plan waar alle bewoners mee hebben ingestemd. Dat betekent dat we 100 procent draagvlak hebben voor de werkzaamheden. In april 2025 start Coen Hagedoorn Bouw met de voorbereidende werkzaamheden. Voor de bouwvak hopen we alle woningen te hebben opgeknapt zodat de bewoners hier weer prettig kunnen wonen in hun verbeterde woning.
Woonin en aannemer Coen Hagedoorn Bouw hebben samen een plan gemaakt voor groot onderhoud en verbeteringen aan de 13 woningen aan de Van Abcoudestraat en J. van Ruisdaelstraat. Het draagvlak voor het project is behaald en achter de schermen zijn we druk bezig om de voorbereidende werkzaamheden van start te laten gaan. Als alles volgens planning verloopt starten we met de voorbereidingen in april en zijn voor de bouwvak alle woningen opgeknapt.
- Eind 2023/begin 2024 - Resultaten Technisch Onderzoek bekend
- Eerste helft 2024 - Definitief besluit Woonin over de te nemen maatregelen
- Vierde kwartaal 2024 - Opstellen Sociaal plan en bespreken met klankbordgroep
- Januari 2025 - Start draagvlakmeting met individuele toelichting
- Februari 2025 - Uitslag draagvlakmeting bekend
- Maart en april 2025 - Individuele gesprekken met bewoners over vervolgproces
- April 2025 - Start werkzaamheden van de eerste woningen
Heeft u vragen?
Heeft u een vraag? Kijk dan of u hieronder antwoord krijgt op uw vraag. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met sociaal projectleider Niurka Figaroa. Zij is te bereiken via 088 9890 310.
Nee, huurders betalen alleen € 2,00 per zonnepaneel per maand aan servicekosten. Dat bedrag is snel terugverdiend in de lagere energiekosten.
Wij bieden een logeerwoning aan voor de periode dat de werkzaamheden duren.
Alle bewoners krijgen een uitgebreide informatiebrochure (sociaal plan). Ook krijgen zij tijdens een persoonlijk gesprek uitleg over het sociaal plan. Daarna stemmen zij op een formulier voor of tegen het project. Als Woonin geen ingevuld formulier terugkrijgt, neemt de aannemer of Woonin contact met de bewoner op om te vragen of er nog onduidelijkheden zijn en of er extra uitleg nodig is. Wanneer 70% van de bewoners akkoord is, gaat het project voor iedereen door.
Wat moet ik doen als er in de tussentijd iets gerepareerd moet worden?
Reparatieverzoeken kunt u altijd doorgeven. Dat kan online via uw Mijn Woonin Account of via de klantenservice.
Q&A - werkzaamheden
Belangrijkste vragen en antwoord over de werkzaamheden
Het plan bestaat uit groot onderhoud en woningverbeteringen. Groot onderhoud bestaat uit het herstellen of vernieuwen van bestaande onderdelen van uw woning. Denk aan de gevels reinigen en de gevelbekleding vervangen en werkzaamheden in de kruipruimte. De verbeteringen bestaan uit werkzaamheden waarbij we iets aanbrengen waarmee uw woning wordt verbeterd. Denk aan isolatie, HR++ glas plaatsen en mechanische ventilatie.
Nee, de ene woning heeft meer onderhoud nodig dan de andere woning. Daarom staat in de brochure ook aangegeven ‘waar nodig’. Deze werkzaamheden voeren we alleen uit als het nodig is. Dit wordt tijdens de technische opname met u besproken. Ook kan het zijn dat er extra werk in uw woning wordt uitgevoerd. Denk aan een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet. In de brief die u vorige week ontving, staat ook wat we eventueel bij u gaan doen.
Q&A - Planning
Belangrijkste vragen en antwoord over de planning
We starten met de woningen van blok 1 (van Abcoudestraat). Als daar het werk klaar is, gaan we door naar blok 2 (van Ruisdaelstraat). Op huisnummer hebben we nog geen exacte planning. Dat zijn we nu aan het uitwerken. Ongeveer vier weken voor de start hoort u meer over de planning.
We verwachten per woning vier weken bezig te zijn. Daarna keert u terug naar uw woning. We moeten dan nog wel de kozijnen plaatsen, maar dat kan als gewoon als u thuis bent. Dit is in een middag gebeurd.
Vanaf ongeveer 7 april gaat CHB de bouwplaats inrichten. Die week daarna (14 april) starten we met de opbouw van de steigers bij blok 1. U bent op dat moment nog thuis. Vlak voordat we starten met de binnenwerkzaamheden, vertrekt u naar de logeerwoning.
Q&A – logeerwoning
Belangrijkste vragen en antwoord over de logeerwoning
De logeerwoningen staan in de buurt. We houden nu onder andere woningen vrij bij de Hoogstraat.
Heeft u huisdieren? Dan is het belangrijk dat u dit aangeeft bij de projectconsulent. Samen met u kijken wat de mogelijkheden zijn.
De logeerwoning is compleet ingericht met meubels, kledingkasten, wasmachine, koelkast, fornuis, waterkoker, koffiezetapparaat, stofzuiger, strijkplank en strijkijzer. Ook is er een tv en draadloos internet. U hoeft dus alleen maar uw persoonlijke spullen mee te nemen. Denk bijvoorbeeld aan kleding, toiletspullen, medicijnen, beddengoed en handdoeken.
U kunt niet in uw eigen woning verblijven. Als u niet naar een logeerwoning wilt, dan moet u zelf onderdak regelen. U moet er wel zeker van zijn dat u daar vier weken terecht kunt. U krijgt een vergoeding van € 750,- als u zelf iets regelt.