Groot onderhoudsproject

Tijdens een groot onderhoudsproject voert Woonin onderhoud uit aan uw woning. Woonin voert dit onderhoud uit aan uw woning, zodat u prettig in uw woning kunt blijven wonen.

Op onze projectenpagina kunt u filteren op een projecttype. Als u 'groot onderhoud' als filter aanklikt, kunt u alle projecten zien.

Veel gevraagd over Groot onderhoudsproject

Op welke dagen, tijdstippen worden de werkzaamheden uitgevoerd?

Algemeen

Onze vakmensen voeren de werkzaamheden uit op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 07.15 en 16.15 uur.

Wat wordt er van mij verwacht tijdens de werkzaamheden?

Algemeen

Wij vragen u om:

  • Thuis te zijn als onze vakmensen uw woning schilderen. Kunt u, of iemand anders namens u, niet thuis zijn? Neem dan contact op met de aannemer om dit af te stemmen.
  • Ramen en deuren open te maken zodat de verf goed droogt.
  • De voor- en achtergevel van uw woning vrij te maken door uw spullen minimaal 1,5 meter van de gevel af te zetten. Denk hierbij aan tuinmeubelen en plantenbakken. Zo zorgt u voor voldoende werkruimte (en ruimte om de steiger te plaatsen).
  • Raambekleding voor ramen en deuren tijdelijk te verwijderen. Dit voorkomt schade en verfvlekken.
  • Zelf aangebrachte spullen van uw voordeur te verwijderen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een naamplaatje of krans;
  • Te zorgen dat uw huisdier(en) niet in de buurt van de werkzaamheden kunnen komen;
  • Spullen waar u van houdt op te bergen op een veilige plaats;
  • U aan gemaakte afspraken te houden en deze het liefst niet te verzetten.

Welke overlast kan ik hebben van de werkzaamheden?

Algemeen

Overlast proberen wij zo veel mogelijk te voorkomen. Tijdens de werkzaamheden ervaart u geluid en stof van schuren. En als de ramen en deuren op een kier staan ervaart u tocht of kou. Ook kunt u overlast bij het opbouwen van de steigers ervaren. Er hangt een doek aan de steigers dat mogelijk kan klapperen door de wind. We vragen uw begrip hiervoor. Voert u zelf werkzaamheden aan uw woning uit? Dan is het belangrijk om uw directe buren ook te informeren van de mogelijke overlast.

Kan ik mijn woongebouw bereiken tijdens de werkzaamheden?

Algemeen

Dat verschilt per project. U kunt bijvoorbeeld tijdelijk minder parkeerplek hebben of er is meer parkeerovelast:

Tijdelijk minder parkeerplek
Wij kunnen u vragen parkeerplaatsen vrij te houden en uw auto tijdelijk ergens anders in de wijk te parkeren. Op het parkeerterrein van uw woongebouw is er dan ruimte om een bouwplaats in te richten. Op deze bouwplaats staat een toilet, een afvalcontainer, opslagcontainers en soms een bouwkraan. Ook wordt er ruimte gemaakt om te kunnen eten op de bouwplaats.
 
Tijdelijk meer parkeeroverlast en verkeershinder
Dit komt niet alleen door het inrichten van de bouwplaats. Er zijn dagelijks veel medewerkers aan het werk om de werkzaamheden uit te voeren. Zij komen met auto's en bussen naar het werk. Daarnaast is er bouwverkeer door het laden en lossen van materialen.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn spullen of aan mijn woning?

Algemeen

Wij doen er alles aan om schade aan uw spullen of woning te voorkomen. Toch kan er iets gebeuren. Als dat zo is, meldt dit dan binnen 48 uur bij de uitvoerder van het project. De contactgegevens staan in de brief die u over het project gekregen heeft. Heeft u geen brief met contactgegevens? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zoeken het graag voor u uit.

Let op: Wanneer u aan onze medewerkers vraagt om uw spullen te verplaatsen, gebeurt dit op uw eigen risico. Dit betekent dat u ons niet aansprakelijk kunt stellen voor schade die ontstaat tijdens het verplaatsen van uw spullen. Deze schade wordt niet vergoed.

Wanneer worden de steigers geplaatst?

Algemeen

Zodra de planning voor uw woning bekend is, ontvangt u hierover persoonlijk informatie. Wij informeren u altijd wanneer wij starten met het schilderen en ook wanneer de steigers worden geplaatst.

Ik heb huisdieren en/of kleine kinderen. Waar moet ik rekening mee houden?

Algemeen

Zorg dat zij onder uw toezicht blijven en houd ze veilig weg bij de werkzaamheden. Het is mogelijk dat uw huisdieren of kinderen bij enkele werkzaamheden hinder van geluidsoverlast of trillingen ervaren. Let op: De vakmensen ruimen de werkplek op en laten de omgeving netjes achter. Toch vragen wij u op te passen voor achtergebleven materiaal. Denkt u hierbij aan spijkers en/of houtsnippers.

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over de oplevering van het werk?

Algemeen

Als u niet tevreden bent, laat dit ons gerust weten via de chat, via mail of per telefoon. Stuurt u ook gerust een foto mee zodat wij zien waarover u niet tevreden bent. 

Kan ik een vergoeding ontvangen voor de overlast die ik ervaar?

Algemeen

Nee, er is geen vergoeding voor de overlast. Helaas ervaart u tijdens het onderhoud overlast van de werkzaamheden. Wij vragen uw begrip hiervoor. We doen ons best om de overlast tot een minimum te beperken.

Ik heb een vraag over het onderhoud in onze algemene ruimte, portieken of entree. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

De opzichter weet welke werkzaamheden we uitvoeren en bespreekt vragen en opmerkingen met de aannemer. Worden er op dit moment groot-onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd? 

Er wordt (binnenkort) groot onderhoud aan mijn woning uitgevoerd. Ik heb hier een vraag over. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

U kunt contact opnemen met de projectleider. De contactgegevens vindt u in de brochure die u van ons kreeg.

Ik heb een vraag over de werkzaamheden in mijn woning. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

Neem contact op met de bewonersbegeleider van de aannemer. Het telefoon of e-mailadres kunt u in de projectbrochure vinden. Of neem contact op met ons, dan verwijzen we u door.

Zijn er plannen voor mijn woning?

Algemeen

Wilt u weten of er in de (nabije) toekomst projectmatig onderhoud aan uw woning wordt uitgevoerd? Neemt u dan contact met ons op. U krijgt altijd op tijd bericht van ons over plannen voor uw woning, straat of buurt. 

Ik heb een vraag over de bewonerskeuzes. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

De bewonersconsulent van de aannemer helpt u bij het maken van uw keuzes. Neem contact op met de bewonersconsulent in uw project. U vindt contactinformatie in de informatiebrochure die u heeft ontvangen.

Ik heb een vraag over de vergoedingen of de huurverhoging in verband met een project. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

U kunt contact opnemen met de projectleider. De contactgegevens vindt u in de brochure die u van ons kreeg.

De aannemer heeft schade veroorzaakt. Hoe wordt dit vergoed?

Algemeen

Schade aan uw bezit is erg vervelend. Komt u er met de aannemer niet uit? Neem dan contact met ons op en dan kunnen wij erover in gesprek met de aannemer.