Groot onderhoudsproject

Tijdens een groot onderhoudsproject voert Woonin onderhoud uit aan uw woning. Woonin voert dit onderhoud uit aan uw woning, zodat u prettig in uw woning kunt blijven wonen.

Op onze projectenpagina kunt u filteren op een projecttype. Als u 'groot onderhoud' als filter aanklikt, kunt u alle projecten zien.

Veel gevraagd over Groot onderhoudsproject

De aannemer heeft schade veroorzaakt. Hoe wordt dit vergoed?

Algemeen

Schade aan uw bezit is erg vervelend. Komt u er met de aannemer niet uit? Neem dan contact met ons op en dan kunnen wij erover in gesprek met de aannemer.

Zijn er plannen voor mijn woning?

Algemeen

Wilt u weten of er in de (nabije) toekomst projectmatig onderhoud aan uw woning wordt uitgevoerd? Neemt u dan contact met ons op. U krijgt altijd op tijd bericht van ons over plannen voor uw woning, straat of buurt. 

Ik heb een vraag over de werkzaamheden in mijn woning. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

Neem contact op met de bewonersbegeleider van de aannemer. Het telefoon of e-mailadres kunt u in de projectbrochure vinden. Of neem contact op met ons, dan verwijzen we u door.

Ik heb een vraag over het onderhoud in onze algemene ruimte, portieken of entree. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

De opzichter weet welke werkzaamheden we uitvoeren en bespreekt vragen en opmerkingen met de aannemer. Worden er op dit moment groot-onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd? 

Er wordt (binnenkort) groot onderhoud aan mijn woning uitgevoerd. Ik heb hier een vraag over. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

U kunt contact opnemen met de projectleider. De contactgegevens vindt u in de brochure die u van ons kreeg.

Ik heb een vraag over de vergoedingen of de huurverhoging in verband met een project. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

U kunt contact opnemen met de projectleider. De contactgegevens vindt u in de brochure die u van ons kreeg.

Ik heb een vraag over de bewonerskeuzes. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

De bewonersconsulent van de aannemer helpt u bij het maken van uw keuzes. Neem contact op met de bewonersconsulent in uw project. U vindt contactinformatie in de informatiebrochure die u heeft ontvangen.

Welke overlast kan ik hebben van de werkzaamheden?

Algemeen

Overlast proberen wij zo veel mogelijk te voorkomen. Tijdens de werkzaamheden ervaart u geluid en stof van schuren. En als de ramen en deuren op een kier staan ervaart u tocht of kou. Ook kunt u overlast bij het opbouwen van de steigers ervaren. Er hangt een doek aan de steigers dat mogelijk kan klapperen door de wind. We vragen uw begrip hiervoor. Voert u zelf werkzaamheden aan uw woning uit? Dan is het belangrijk om uw directe buren ook te informeren van de mogelijke overlast.

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over de oplevering van het werk?

Algemeen

Als u niet tevreden bent, laat dit ons gerust weten via de chat, via mail of per telefoon. Stuurt u ook gerust een foto mee zodat wij zien waarover u niet tevreden bent. 

Wat wordt er van mij verwacht tijdens de werkzaamheden?

Algemeen

Hieronder staan de voorbereidingen die voor alle bewoners gelden:

  • We vragen u de meterkast leeg te maken, zodat we uw meterkast kunnen controleren en eventueel vervangen.
  • Heeft u een berging of balkon? Dan vragen wij u deze ruimte ook leeg te maken voor eventuele werkzaamheden.
  • Ook vragen we u uw gang en overloop leeg te maken.
  • Haal uw vensterbank leeg en verwijder uw gordijnen of raambekleding. Maak teminste 1,5 meter plaats voor elk kozijn. Ook aan de buitenzijde. Zo kunnen we het HR++ glas plaatsen.
  • Verwijder de wand- en plafondlampen in ruimtes waar gewerkt wordt.
  • Haal uw spullen zoals schilderijen en spiegels van de muur.
  • Dek uw spullen goed af. Bij het werk komt veel stof vrij.
  • Als u een zonnescherm heeft, moet u deze tijdelijk verwijderen

Wordt uw keuken, badkamer of toilet vernieuwd? Dan is het belangrijk dat u ook nog het volgende doet:

  • U moet deze ruimtes leegmaken voordat het werk start.
  • De keukenvloer kunt u laten liggen, deze dekken wij af. Er wordt een standaard keukenblok teruggeplaatst.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn spullen of aan mijn woning?

Algemeen

Wij doen er alles aan om schade aan uw spullen of woning te voorkomen. Toch kan er iets gebeuren. Als dat zo is, meldt dit dan binnen 48 uur bij de uitvoerder van het project. De contactgegevens staan in de brief die u over het project gekregen heeft. Heeft u geen brief met contactgegevens? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zoeken het graag voor u uit.

Let op: Wanneer u aan onze medewerkers vraagt om uw spullen te verplaatsen, gebeurt dit op uw eigen risico. Dit betekent dat u ons niet aansprakelijk kunt stellen voor schade die ontstaat tijdens het verplaatsen van uw spullen. Deze schade wordt niet vergoed.

Kan ik een vergoeding ontvangen voor de overlast die ik ervaar?

Algemeen

Nee, er is geen vergoeding voor de overlast. Helaas ervaart u tijdens het onderhoud overlast van de werkzaamheden. Wij vragen uw begrip hiervoor. We doen ons best om de overlast tot een minimum te beperken.

Op welke dagen, tijdstippen worden de werkzaamheden uitgevoerd?

Algemeen

Onze vakmensen voeren de werkzaamheden uit op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 07.15 en 16.15 uur.

Hoe zit het met de veiligheid tijdens de werkzaamheden?

Algemeen

Bij het uitvoeren van werkzaamheden door aannemers staat veiligheid voorop. Dit geldt voor de medewerkers, de bewoners en andere betrokkenen. De werkzaamheden worden altijd veilig en zorgvuldig uitgevoerd.

Kan ik mijn woongebouw bereiken tijdens de werkzaamheden?

Algemeen

Dat verschilt per project. U kunt bijvoorbeeld tijdelijk minder parkeerplek hebben of er is meer parkeerovelast:

Tijdelijk minder parkeerplek
Wij kunnen u vragen parkeerplaatsen vrij te houden en uw auto tijdelijk ergens anders in de wijk te parkeren. Op het parkeerterrein van uw woongebouw is er dan ruimte om een bouwplaats in te richten. Op deze bouwplaats staat een toilet, een afvalcontainer, opslagcontainers en soms een bouwkraan. Ook wordt er ruimte gemaakt om te kunnen eten op de bouwplaats.
 
Tijdelijk meer parkeeroverlast en verkeershinder
Dit komt niet alleen door het inrichten van de bouwplaats. Er zijn dagelijks veel medewerkers aan het werk om de werkzaamheden uit te voeren. Zij komen met auto's en bussen naar het werk. Daarnaast is er bouwverkeer door het laden en lossen van materialen.

Wanneer worden de steigers geplaatst?

Algemeen

Zodra de planning voor uw woning bekend is, ontvangt u hierover persoonlijk informatie. Wij informeren u altijd wanneer wij starten met het schilderen en ook wanneer de steigers worden geplaatst.

Kunnen huisdieren mee naar de logeerwoning?

Algemeen

In de meeste gevallen kan uw huisdier met u mee. Bespreek dit van tevoren met de projectconsulent. Hier worden aparte afspraken voor gemaakt.